vrijdag 2 november 2012

Schop de HOOP de deur uit!


Wat vertel je me nou?! 
Ik kan me voorstellen dat je hier met open mond naar zit te kijken, maar ik meen het: schop de hoop de deur uit.

Maar hoe zit het dan met 'hoop doet leven'? En 'hoop op een beter leven'? En...
Nee. Schop de hoop de deur uit.

...
Wat bedoel je?

Hoop is verstrengeld met angst en heeft een negatieve lading. Je  hoopt op een beter leven, maar diep in je hart ben je bang dat dat er niet komt. HOOP HEEFT EEN NEGATIEVE LADING.
Laat dit maar even goed tot je doordringen. 

Hoe vaak heb je al niet dingen gezegd als 'O, ik hoop toch zó dat...', of 'Laten we hopen dat het er ooit nog van komt', en meer van dat soort uitlatingen. En hoe vaak werd die hoop werkelijkheid? Niet erg vaak, daar durf ik wat onder te verwedden. Want hoop heeft niet alleen een NEGATIEVE, maar ook een PASSIEVE LADING: je wacht tot het naar je toekomt, dat je het ontvangt, gegeven wordt. Hoop ligt buiten onszelf, en MAAKT ONS AFHANKELIJK.

Ik weet dat ik nu waarschijnlijk je wereldje op zijn grondvesten laat schudden, maar wie niet bereid is om te veranderen, om zijn/haar kwaliteit van leven te verbeteren, volgt mijn blog niet. Vrije keuze voor iedereen.

Daar heb je er weer één bij de kop: vrije keuze, vrije wil. Door te blijven hopen op betere tijden, een einde aan de financiële crisis, wereldvrede enz. houden we de huidige omstandigheden, de financiële crisis en oorlogen in stand - omdat hoop een negatieve, passieve lading heeft. 
Wanneer we er echter voor KIEZEN onze vrije wil te GEBRUIKEN om betere tijden enz. te realiseren, simpelweg door die voor onszelf te VISUALISEREN, dan zijn we daar al een stuk dichter bij dan we nu voor mogelijk houden. Tenslotte is het ook nog eens zo dat god (of welke hogere macht dan ook) helpt wie zichzelf helpt.

En hier heb je dan de kern van de zaak. Om die ouwe dooddoener nog maar eens te herhalen: GOD HELPT WIE ZICHZELF HELPT.

Ik heb in mijn artikel Creator al uitgelegd dat wij als mensen die 'goddelijke vonk' allemaal bezitten en dus ook onze eigen werkelijkheid CREËREN. En juist wanneer we die vonk, ons aangeboren talent voor creëren, gebruiken voor het groter goed en ten nutte van 'het collectief' oftewel de maatschappij, de mensheid in het algemeen, dan komt de 'goddelijke' hulp vanzelf - omdat er méér mensen dan alleen jij mee bezig zijn en jullie samen in zo'n geval de 'god' zijn die helpt!!! Waarom zouden we dan nog hopen? Schop de hoop de deur uit!

Vrede, Liefde en Licht,
Alexa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten