zondag 18 november 2012

Het roer om


Ik ben dit blog gestart omdat ik op zoek was naar het Licht in mezelf. Nu ik het gevoel heb dat ik het heb gevonden (daarover later meer), is blijkbaar de tijd gekomen om de manier van schrijven aan te passen. Ik wilde in eerste instantie informatie verspreiden en opgedane kennis delen, maar die tijd is voorbij - het gaat nu niet meer om informatie en kennis, maar om Wijsheid en Inzicht. Om je eerlijk de waarheid te zeggen, heb ik me een paar dagen suf gepiekerd over het onderscheid tussen die drie: informatie, kennis en wijsheid. Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat informatie iets is dat je wordt aangereikt danwel binnenkrijgt (in welke vorm dan ook) en dat je het in je hoofd opslaat, waardoor het tot kennis wordt. Maar hoe zet je kennis nou om in wijsheid? 

Voor mij blijkt het een kwestie te zijn van de kennis die in mijn hoofd zit, overdenken en doorvoelen met mijn hart. Wanneer ik dan tot bepaalde inzichten ben gekomen, en het als waarheid aanvoelt, is het voor mij wijsheid geworden - ik heb INnerlijk ZICHT op de zaken gekregen.

Nu weet ik wel dat dit soort dingen voor ieder persoonlijk is, en dat wat voor de een als waarheid voelt het voor de ander niet hoeft te zijn. Daar is niks mis mee. Iedereen mag overal vraagtekens bij zetten, dat deed ik ook. Maar voor mij is het waar, en de Wijsheid die mij leidt - of je het nou intuïtie, god of wat-dan-ook wilt noemen - vertelt me dat ik dingen die mij persoonlijk raken moet delen.
Dus: een paar keer diep ademhalen en in het diepe springen. Gelukkig kan ik zwemmen! ;-)

Vrede, Liefde en Licht,
Alexa 

2 opmerkingen:

  1. Kennis en informatie hebben we allemaal nodig, maar het wordt meestal pas wijsheid wanneer we het combineren met onze gevoelens en ervaring. Voor kennis en informatie heb je hersenen nodig, maar echte wijsheid komt alleen vanuit je hart.
    Liefs, Karin xox

    BeantwoordenVerwijderen