zaterdag 5 oktober 2013

Alles op zijn tijd

Daar heb je weer zo'n dooddoener: alles op zijn tijd. En toch...

Het is me al zo vaak overkomen dat wanneer ik ergens mee zit en het in gedachten maar loop te herkauwen, er iets gebeurt dat me opeens laat zien wat de oorzaak is van het geheel. Soms is het een spiritueel artikel, maar ook een losse opmerking van iemand die er helemaal niets mee van doen heeft kan voor zo'n AHA-moment zorgen.

Het heeft me doen inzien dat ik niets moet willen forceren; dat maakt de zaken alleen maar erger. Wanneer ik de rust en het vertrouwen kan opbrengen dat inderdaad 'alles op zijn tijd' komt, ik op de een of andere manier de oplossing naar me toetrek. Zo in de trant van 'wanneer de leerling er klaar voor is, komt de leraar vanzelf'. 

Liefde, Licht en Wijsheid (en vooral Vertrouwen),
Alexa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten